Vårt oktobermöte

På vårt välbesökta oktobermöte hade vi ett rikt och varierat program med egna bilder att erbjuda. Först ut var Catharina, som hade varit på en fotoresa till Mähren och visade fina bilder på ett mjukt böljande landskap. Därefter var det Lars A:s tur att visa bilder från Stockholm Fotomaraton, där han deltagit i den stentuffa 24-timmarsvarianten! Vi imponerades av hans uthållighet och kreativitet! En handfull av Catharinas och Lars bilder illustrerar det här inlägget.

Efter fikapausen fick vi veta hur det gått i den näst sista deltävlingen i vårt klubbmästerskap, på temat ”Redskap”. Fotografiska Föreningen i Malmö hade bedömt de 16 inlämnade bidragen, och de tyckte att en bild av Björn var bäst, följt av bilder av Barbro och Janina. Grattis! Björns bild på en biljardspelare och hans kö och Barbros på välanvända brödspadar och Janinas på en rörmokare som tar en paus kan ni titta på nedan.

Därefter fick vi veta att det studiebesök som ett tiotal medlemmar hade avlagt hos Crimson hade varit lyckat och givande. Och sedan var det Kalles tur att sammanfatta våra erfarenheter av vårt deltagande i utställningen Planket och visa trevliga kringbilder från evenemanget. Vi tittade även på alla bilder som vi deltagit med, nu i digital form, för alla medlemmar hade ju inte haft möjlighet att se utställningen medan det begav sig.

Under september hade vi med hjälp av internet och ett digitalt möte valt ut de bilder som ska representera oss i RSF:s klubbtävling. Sista inlämningsdatum hade nämligen tidigarelagts, så vi blev tvungna att ordna det på det sättet. På oktobermötet visade vi de bilder som vi kommit fram till, och de fick de närvarandes godkännande. Så nu återstår det bara att hålla tummarna och vänta och se!

När vi kommit så långt var kvällen långt liden, så vi bestämde oss för att hoppa över våra stående programpunkter Månadens tema och Medlemmarnas bilder och Bildanalys och i stället ta en dubbel dos av dem på novembermötet. På det mötet kommer fotograf Gustav Gräll att vara vår huvudattraktion. Han kommer att tala om gatufoto och visa bilder på det temat. Det får ni inte missa!

Väl mött den 7 november!